Типові помилки водіїв-початківців

This is some text inside of a div block.

Отримання водійських прав після іспиту в МРЕВ – це лише початок шляху водія. Адже лише з досвідом з’являється впевненість в собі, а навичок, здобутих в автошколі, 100% не вистачить для того, щоб правильно вирішувати всі можливі на дорозі ситуації. Більше того: за умов щільного міського транспортного потоку практично всі новачки за кермом починають нервувати. Тут вже немає інструктора, вся відповідальність на самому собі. В цьому матеріалі ми розповімо про найчастіші помилки водіїв-новачків, а також дамо практичні поради щодо того, як їх уникнути.

Підготовка місця водія

Як не дивно, але помилки починаються вже тоді, коли початківець сідає за кермо. Згадайте, з чого починалися ваші уроки: учень має відрегулювати сидіння та дзеркала. Якщо цього не зробити, то під час кермування водій відчуватиме дискомфорт. А це вже певні передумови до потенційної аварійної ситуації.

Як підготувати місце водія:

  • Сидіння має бути в такому положенні, за якого зап’ястя правої руки лежить на кермі, а ліва нога практично випрямляється під час натискання педалі;
  • Пристебнути пасок безпеки;
  • Відрегулювати дзеркала так, щоб ви могли бачити учасників руху позаду та з боків.

Початок руху

Розповсюджена помилка – водій забуває зняти стоянкове (в народі – ручне) гальмо. А з МКП нерідко забувають увімкнути нейтральну передачу. Як результат – при заведенні автомобіль “кидається” вперед і глохне. Це в найкращому випадку. В найгіршому – можна зачепити ТЗ, що припарковані поруч. Тому перед початком руху перевірте, щоб була увімкнена нейтральна передача, а перед заведенням двигуна – щоб був знятий “ручник”.

Оцінка габаритів авто і дистанції

Початківця на дорозі часто можна впізнати по положенню авто – або дуже притискається до узбіччя, або їде прямо посередині дороги. Також він не дуже впевнено тримає дистанцію, може різко гальмувати, притискатися до інших учасників дорожнього руху. Вирішення цієї проблеми – перед виїздом на велику дорогу потренуйтеся в більш “тихих” місцях, де мінімум ТЗ, там же можна попрактикуватися у плавному гальмуванні.

Порушення швидкісного режиму

І мова навіть не про перевищення швидкості. Часто недосвідчені водії рухаються занадто повільно, що призводить до заторів. Вихід той же, що й в попередньому випадку: якщо ви боїтеся інтенсивного руху, потренуйтесь на менш завантажених ділянках, наприклад на периферійних дорогах. Також можна взяти кілька приватних уроків з інструктором.

Контроль невеликої ділянки дороги

Нерідко водії-новачки контролюють дуже малу ділянку проїзної частини. Вони дивляться лише перед собою, не звертаючи уваги на те, що відбувається з боків. Не поміщаючи інших учасників руху, такі водії нерідко стають винуватцями ДТП. Нормальним вважається стеженням за дорогою на відстані 30-50 м, також не забувайте час від часу дивитися в дзеркала, особливо під час здійснення маневру.

Неуважність щодо знаків

Це, мабуть, найпоширеніша помилка: початківець зосереджений лише на кермуванні, ігноруючи знаки. Але ж пропущений дорожній вказівник може призвести до складної ситуації:

  • Ви можете звернути на дорогу з одностороннім зустрічним рухом;
  • Нерозуміння, де головна, а де другорядна дорога;
  • Паркування там, де це заборонено;
  • Заїзд в глухий кут та інше.

Рекомендуємо пильніше придивлятися до знаків, за необхідності – рухатися повільніше на незнайомих ділянках, щоб нічого не пропустити, але й не уповільнювати рух інших ТЗ.

Водіння під час складних погодних умов

Несприятлива погода дуже часто спричиняє незручності водіям-новачкам. Якщо раптом почався сильний дощ, ви розгубилися, то краще зупинитися і згадати усі настанови інструктора щодо такої ситуації. Але найбільша проблема – водіння в зимовий період. Найкраща порада тут – обирайте час практичних занять з інструктором саме в час засніжених доріг. Так ви швидше набудете необхідних навичок.